Seznam blogů

pondělí 6. prosince 2010

Ořechová kolečka s čokoládovým krémem




...v prosincovém Apetitu stálo:"12 druhů cukroví, které letos musíte upéct...", s mou vášní pro pečení mě to úplně vykolejilo:-), ale udržela jsem vášně na uzdě a zkusila jen jedno...tedy zatím...a je to skutečná delikatesa:-)
Těsto - 150g mletých vlašských ořechů, 150g cukru krupice, 1 vejce, 2 lžíce strouhanky
Krém - 2 lžíce rumu, 1 lžíce mléka, 1 lžíce cukru krupice, 1 lžíce kakaa, 1 žloutek, 70g másla změklého
Smícháme ořechy, cukr, vejce a strouhanku, rychle vypracujeme těsto. Z těsta odtrháváme kousky, uděláme v dlani kuličku a pak dlaněmi uplácáme placičku, uprostřed uděláme malý důlek. Pečeme při 180st.cca 15 minut dozlatova.
Mezitím připravíme náplň, ve vodní lázni umícháme suroviny na krém (kromě másla) do zhoustnutí, trvá to jen chvilku, necháme vychladnout a vidličkou rozšleháme do základu krému změklé máslo. Krém naplníme do důlků a necháme ztuhnout.

1 komentář:

  1. Irenko co mi to děláš :-) :-) ... já jsem se rozhodla, že letos péct nebudu, jelikož nic nestíhám ... ale když vidím tvé cukroví :-).
    Ach jo tak to vidím na nějakou noční brigádu u trouby :-).Díky za receptíky.

    OdpovědětVymazat