Seznam blogů

pondělí 30. července 2012

Paštika s pepřem


...v popisu stálo "Nejjemnější paštika, která po prvním ochutnání zažene chuť na jinou..." Nemohu než souhlasit, dělám 3 druhy paštik a poté, co se moje rodinka pustila do téhle, na ostatní moje super paštičky zapomněla...:-). Díky, Dito P.:-)

30g másla
3 lžíce olivového oleje
1 cibule, nakrájená najemno
3 stroužky česneku drvené
1 lžíce čerstvých tymiánových lístků
1 kg kuřecích jater, očištěných
80ml brandy (já použila Metaxu)
250g másla změklého + trochu na vymazání formy
85ml smetany na vaření
mořská sůl a čerstvě mletý pepř
po 2 lžičkách kuliček růžového, zeleného a černého pepře

Rozehřejeme 30g másla s olejem na středním plameni, přidáme cibuli, česnek a tymián, opékáme 2 minuty doměkka, přidáme játra a další minutu dopékáme (já dopékala déle, dokud nebyla zcela hotová). Potom vlijeme brandy a dusíme, dokud se tekutina neodpaří. Játrovou směs rozmixujeme s máslem a smetanou dohladka, podle chuti osolíme a opepříme. Dita ještě pasírovala, já už ne, paštika byla dostatečně jemná i tak, mixovala jsem opravdu důkladně. Pak paštiku přendáme do vymazané formy na srnčí hřbet, zakrejeme folií a necháme aspoň 2 hodiny chladit. Pepřové kuličky lehce podrtíme v hmoždíři a vyklopenou paštiku posypeme barevným pepřem. Doporučuji pro snadnější vyklopení vymazanou formu ještě vyložit potravinovou folií.

Žádné komentáře:

Okomentovat