Seznam blogů

neděle 21. srpna 2011

Nadýchané kokosové řezy



...zkouška dalšího receptu z kuchařky Apetit-Koláče a veliká delikatesa. Postupovala jsem přesně podle receptu, jen jsem dala míň cukru a vymazaný plech jsem navíc ještě vysypala kokosem. Džem jsem použila meruňkový, jak uvádí recept, bylo to výborné, ale moučník by snesl i nějaký pikantnější džem (rybíz, maliny apod.)

- 200g změklého másla + další na vymazání plechu
- 200g cukru krupice
- 1 sáček vanilkového cukru
- strouhaná kůra z biocitronu nebo sušená
- 4 žloutky
- 230g hladké mouky
- 3 zarovnané lžičky prášku do pečiva
- 2-3 lžíce mléka
Na dokončení
- 4 lžíce meruňkového džemu
- 4 bílky
- 200g cukru krupice
- 200g strouhaného kokosu
Na polití
- čokoládová poleva (čokoláda + ztužený tuk) - pocákat hotový moučník - to jsem vzhledem ke Kristýnce vynechala...

Máslo vyšleháme šlehačem na maximum do pěny, postupně do něj přidáme cukr, vanilkový cukr,citronovou kůru a po jednom žloutky. Mouku smícháme s práškem do pečiva, přes síto přidáváme k máslové hmotě a nakonec mléko. Těsto rozprostřeme na vymazaný a kokosem vysypaný větší plech (jde to ztuha, ale nakonec si těsto dá říct:-). Pečeme v předhřáté troubě na 160st.20 minut. Korpus necháme chvíli vychladnout, potřeme džemem. Bílky vyšleháme dotuha, vešleháme k nim cukr a pak opatrně vmícháme kokos. Kokosovou hmotu lžící rozprostřeme na korpus s džemem a pečeme 15-20 minut dozlatova.

1 komentář:

  1. Luxusní ........ ráno jsem ho pekla .... díky za další super receptík.

    OdpovědětVymazat