Seznam blogů

středa 26. září 2012

Dýňový cheescake


...tak jsem zas pro změnu dělala dýňovou polévku a zbyly mi dýňové kostky...takže tentokrát dýně nasladko podle Lenky Požárové...dobrota..., ale příště dám míň cukru a přidám citronovou kůru a šťávu...člověk se prostě pořád učí...:-)

- 500g polotučného tvarohu
- 250g dýně Hokkaidó (nebo i jiné a jinou stačí nastrouhat přímo do těsta)
- 250g sušenek (já použila Club Opavia a ještě trochu máslových z Lidlu - v receptu píšou kořeněné sušenky, takže fantazii se meze nekladou)
- 200g Lučiny (tu jsem neměla, dala jsem Mascarpone)
- 150g krupicového nebo třtinového cukru
- 60g másla (já dala asi 90, 60 se mi zdálo málo)
- 2 vejce
- 1 lžíci skořice
- 1 lžička soli

Dýni Hokkaidó pokrájíme na kostky a  v trošce vody ji podusíme, pak slijeme a rozmixujeme na hladké pyré. Sušenky rozdrtíme v mixéru, válečkem nebo v mikrotenovém sáčku, zalejeme rozpuštěným máslem a upěchujeme na dno dortové formy o průměru 24cm vyložené pečícím papírem. Tvaroh, lučinu, vejce a cukr prošleháme, přidáme dýňové pyré, skořici a sůl. Důkladně promícháme a vlijeme na sušenkový korpus. Pečeme v předehřáté troubě na 180st.asi 45 minut, dokud povrch nezezlátne.

Žádné komentáře:

Okomentovat