Seznam blogů

středa 26. září 2012

Dýňová polévka


...podle kuchařky POLÉVKY APETIT
Tak napřed mi ji přinesla kamarádka Lucka na ochutnání a já k ní přistupovala s mírnou nedůvěrou...byla vynikající...pak jsem od kamarádky Evičky dostala domácí dýni hokkaidó...a pustila jsem se do ní sama...Krupičky se nestačily olizovat a já nestačila přidávat na talíře...no a nakonec místní pěstitelka Evička poslala mail, že prodává hokkaidó z domácí úrody, takže táta Radim tam vlítnul...no a od té doby tuhle polévku vařím po hektolitrech...:-).

- 500g dýně hokkaidó
- 750ml drůbežího či zeleninového vývaru
- 1 stroužek česneku, drcený
- 250ml smetany ke šlehání, zakysané smetany nebo šlehačky (já dávám zakysanou sa trochou smetany ke šlehání)
- sůl a čerstvý mletý pepř
- několik kapek dýňového oleje (tak ten jsem zatím nesehnala, ovšem polévce to vadu na "kráse" nedělá)
- oloupaná semínka dýně na ozdobu (tak ty taky nedávám, místo toho dělám do polévky domácí chlebové krutonky - nakrájím starší chleba na kostičky, rozprostřu na plech vyložený pečícím papírem, pokapu olivovým olejeme a peču asi 15 minut při 190st.dokřupava).

Dýni oloupeme, pokud má pěknou slupku, loupat nemusíme, nakrájíme na kostky. V polévkovém hrnci ji zalejeme vývarem, přivedeme k varu a vaříme asi půl hodiny do změknutí. Přidáme česnek, sůl a pepř a ponorným mixérem vytvoříme krém. Vlijeme smetanu (já ještě krátce promixuji) a prohřejeme. Na talíři si každý dle libosti dá krutonky a zakysanou smetanu.

Žádné komentáře:

Okomentovat