Seznam blogů

pátek 17. června 2011

Buchty tzv.kynuté:-)




...dnes jsem složila svoji 2.maturitu:-)...konečně jsem pokořila kynuté těsto...na prahu čtyřicítky je to skutečně hurónský výkon...:-)...na pomoc jsem přizvala naši domácí pekárnu...nechápu, proč jsem to neudělala dřív...takže náročnou přípravu těsta udělala za mě...a já pak už jen vytvářela dokonalé buchtičky...recept je z mého oblíbeného Apetitu z kuchařky Koláče...Nejlepší kynuté buchty...a vskutku jsou vynikající...níže uvádím recept pouze na těsto...náplň si zvolte dle chuti...u nás dnes povidlové
- 20g droždí
- 200-300ml mléka
- 50g krupicového cukru
- 500g hladké mouky
- špetka soli
- strouhaná citronová kůra
- špetka mleté vanilky (nebo vanilkový cukr s příchutí vanilky Bourbon)
- 60g rozpuštěného másla + asi 50g na vymazání pekáče
- 1 žloutek
Na dokončení - 2 lžíce rumu, 2 lžíce horké vody, 1 lžíce cukru moučka + cukr na posypání
Rozdrobené droždí zalijte asi 100ml vlažného mléka, přidejte lžičku cukru a promíchejte. Nechte vzejít kvásek. Do mísy prosejte mouku se solí, přidejte citronovou kůru, vanilku, zbylý cukr, vychladlé máslo, žloutek a vzešlý kvásek. Postupně přilévejte zbylé mléko a vypracujte měkké těsto, poprašte ho moukou a nechte asi hodinu kynout, aby zdvojnásobilo objem....ANEBO JAKO JÁ (po pečlivé konzultaci s mojí kamarádkou Evičkou)...Naházejte všechny tekuté suroviny do domácí pekárny, pak přidejte sypké, navolte program "příprava těsta" a v klidu si počkejte, až Vám pekárna vyrobí to nejúžasnější těsto...:-)...zatím si třeba skočte na "trampošku" jako dneska já...au au...:-).
V receptu stojí dále- těsto vyválejte, vykrajujte čtverečky, na ně dejte náplň, zabalte do buchtičky a skládejte spojem dolů těsně vedle sebe do pekáče vymazaného rozpuštěným máslem, v tom másle i smočte každou buchtičku...ANEBO PODLE EVIČKY - nezdržujte se válením těsta, trhejte si kousky (velikost jakou si přejete-já dělala malé roztomilé buchtičky na jedno kousnutí, což ve výsledku znamená, že jich sníte víc než jste původně plánovali:-)), v ruce zpracujte do placičky, lžičkou náplň, zabalte do buchtičky a skládejte na vymazaný pekáč těsně vedle sebe - buchtičky jsem potírala mašlovačkou smočenou v rozpuštěném másle.
Troubu předehřejte na 200st. /horkovzdušnou na 180/ a dejte péct na 10 minut, potom snižte teplotu o 20st. a buchty dopékejte ještě 10-15 minut dozlatova. Ještě horké pokropte ochuceným rumem a po vychladnutí pocukrujte.

Žádné komentáře:

Okomentovat