Seznam blogů

středa 22. února 2012

Chili con carne


...zkouška receptu z mých oblíbených Apetit kuchařek, tentokrát MASO...udělala jsem pár změn...místo hovězího použila krůtí...tudíž i drůbeží vývar...a místo fazolí jsem použila kukuřici...ale byla by dobrá i kombinace těchto luštěnin...jo a píšou, že jedno "l" v názvu není chyba, opravdu se to tak prý píše!!!

- 1 lžíce oleje
- 1 velká cibule, nakrájená nahrubo
- 2 stroužky česneku, nasekané najemno
- 1 červená paprika, na nudličky
- 1 vrchovatá lžíce ostrého mletého chilli(nebo lžička, pokud chcete jemnější pokrm - já dala lžičku a špetičku)
- 1 lžíce mleté sladké papriky
- 1 lžíce římského kmínu (dostanete v obchodech se zdravou výživou)
- 500g mletého hovězího masa (já krůtí)
- 300ml silného hovězího vývaru (já drůbeží)
- 1 plechovka krájených rajčat
- 1 lžička sušené majoránky
- 2 čtverečky tmavé čokolády
- 2 lžičky rajského protlaku (já dala lžíce)
- 1 plechovka červených fazolí (já kukuřici)
- sůl a čerstvý pepř
Ve velké pánvi nebo hrnci rozehřejeme olej, za stálého míchání opékáme cibuli doměkka, pak přidáme česnek, papriku, chilli, mletou papriku a kmín, opékáme ještě 5 minut. Ztlumíme plamen a přidáme mleté maso, ketré rozdělujeme vařečkou na co nejmenší kousky, mícháme asi 5 minut, aby bylo maso opečené dokřupava. Potom přilijeme vývar, rajčata, majoránku, sůl a pepř, důkladně promícháme, nakonec přidáme protlak, směs přivedeme k varu, přiklopíme a na mírném plameni necháme asi 20 minut probublávat, občas promícháme, je-li příliš husté, přidáme trošku vody (vypláchněte plechovku od rajčat). Kukuřici scedíme, přidáme do chili, současně i čokoládu, znovu přivedeme k varu a povaříme ještě 10 minut, ochutnáme, dochutíme a stáhneme z ohně a chytrá kniha a kuchaři radí nechat chili 10 minut odpočinout než se chutě promísí a maso nasákne všechny vůně než se na to vrhneme:-). Je to opravdu mňamka, troufám si říct, vhodná na větší venkovní párty nebo na hory, a rozhodně nejlepší tak 2.-3.den. Podáváme s čerstvým chlebem

Žádné komentáře:

Okomentovat